Thursday, April 26, 2012

Persiapan Pasukan Memanah Kebangsaan

Sebagai persiapan menjelangnya sukan Olimpik London 2012 Julai ini, pasukan memanah kebangsaan kita akan menghadiri beberapa kejohanan pemanas badan. Antara pertandingan yang disertai adalah 1st Asian Grand Prix Bangkok, Thailand, Archery World Cup Stage 1 Shanghai, China, Archery World Cup Stage 2 Antalya,Turkey pada 28 Apr - 7 Mei ini dan Archery World Cup Stage 3 Ogden, USA Jun nanti. Hampir seluruh pasukan dunia pelbagai negara akan mengambil bahagian dalam pertandingan ini. Fokus utama adalah sebagai persiapan menjelang sukan Olimpik London nanti. 
Apa yang kita semua harapkan adalah semasa pertandingan Archery World Cup Stage 3 di Ogden, USA nanti agar pasukan wanita kita juga akan turut mengikuti jejak langkah pasukan lelaki dengan melayakkan pasukan Malaysia ke sukan Olimpik London. Peluang masih lagi terbuka dan diharapkan pasukan wanita kita mempunyai kekuatan untuk ke arah itu. Dengan latihan yang konsisten dan kualiti, tidak mustahil pasukan memanah wanita kita mampu dan boleh melakukannya. 
Bagi pasukan memanah lelaki negara, kekalkan fokus terhadap latihan dan sentiasa berkerja kuat dalam usaha untuk menyumbangkan sesuatu kepada negara. Dengan usaha dan semagat yang gitu, disulam pula dengan doa serta ikhtiar, dan seterusnya tawakkal kepada Tuhan, tidak mustahil anda mampu melakukannya. Fighting !!!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...